Gönül Dicle İpekçi Web Sayfaları

3 Mayıs 2014 Cumartesi

Hatayı Paylaşmak, Başarıyı Paylaşmak


"Herkes insanlığın kötüye gittiğini görüp kabul eder de, kimse kendisinin kötüye gittiğini görüp kabul etmez."

Tolstoy

Çocuklar başarılı olunca, "Ben yetiştirdim, ben yaptım" diye övünürsünüz. Ama çocuklar bir hata yaptığı zaman bu hatayı üstümüze almayı reddederiz. Oysaki hatayı paylaşmış olsak sorunları daha çabuk halledebiliriz. 
Hatalarımızı kabullenip paylaşma yoluna gidersek amacımıza ulaşabiliriz. Hepimiz çocukların hata yaptıkları zaman utandıklarını veya yüzlerinin kızardığını, dudak ısırmalar,veya heyecandan eli ayağına dolaşmış bir şekilde panik yaşadıklarını veya yaptıklarından ötürü pişmanlık duyduklarını biliriz. Ancak biz yetişkinleri çocuklardan ayıran bir özellik olmalıdır.Bizler onların yapmış oldukları hatalı davranışlarda kendimize düşen payın ölçüsünü bilmemiz gerekir. Bu hatayı ifade etme özelliği belki de bir çoğumuz için geçerli değildir. Hatta ifade etmek yerine örtbas etmeyi tercih ederiz kimi zaman. Bu özelliğin varlığını birini eleştirdiğimizde ortaya çıkar. Yani biz yetişkinler hatayı kabullenip paylaşmak yerine yapmış olduğumuz hatayı savunma yoluna gideriz. Oysa hata hatadır ve artık yapılmıştır. Yapılacak en güzel şey önce açık sözlülükle hatayı klabul edip sonra da hatanın nedenlerini sıralamaktır. 

Şahsen ben hatayı hep kendimde arıyorum oysa neden bunu yapamıyorum neden bana böyle davrandı diye kendimi sorguladığım zaman hatayı sadece kendimde bulurum. Ben bir eğitimciyim. Neden bu yanlışı yapabiliyor? Demek ki yeterli eğitim verememişim diye kendi kendimi suçlamayı tercih ediyorum kimi zaman. Aslında hiçbir anne dört dörtlük değildir asla değildir herkesin belli belirsiz bir takım yanlışları var ama önemli olan bu yanlışları kabullenip düzeltme aşamasında başarılı olmak. İşte o zaman mutlu bir anne mutlu bir çocuk var olacaktır.



Hiçbir şey çocuklardan daha değerli değildir sayın yetişkinler.Bizler onların başarılarıyla övünüyorsak hatalarını da paylaşarak iyileştirebiliriz. Daha duyarlı daha huzurlu bir aile ortamında yaşayabilme umudu taşıyan herkese sabır ve anlayış diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder