Gönül Dicle İpekçi Web Sayfaları

26 Mayıs 2014 Pazartesi

Dik Duruş Onurlu Duruş

"Olmak ya da olmamak, işte bütün mesele bu". Gözü dönmüş talihin sapanına, oklarına için için kapanmak mı daha soylu yoksa bir dertler denizine karşı silaha sarılıp son vermek mi onlara?

Shakespeare, Hamlet

Sanatın ve emeğin karşısında sıkılan yumruğun karşısında değil yanında olmalı. 
İki yumrukta benim için dik duruşu temsil eder.
Onurlu bir kavganın dik duruşu, iki yumruk...

32 yıl önce Yılmaz Güney "Yol" filmiyle Cannes Film Festivalinde Altın Palmiye ödülünü kazanmıştı. Bugünkü insanın  o zamanki uzantısı, "Tabi tabiiiii...Fransızlar zaten Türk düşmanı olan herkese ödülü verir '' şeklinde sığ bir anlayışla yaklaşmıştı meseleye. Tam 32 yıl sonra Nuri Bilge Ceylan, 56. Cannes Film Festivali' inde "Kış Uykusu" adlı filmiyle aynı ödülü aldı. Ayrıca, 2002 yapımlı dram filmi olan ''Uzak'', Altın Palmiye' den sonra festivalin ikinci önemli ödülü olan ''Büyük Jüri  Ödülü' nü ( Grand Prix) aldı.
Eee ? Eh soruyorum şimdi sizlere, Nuri Bilge Ceylan da Türk düşmanı mı ?

1 yorum:

  1. Ne guzel bir filmdi "yol" ve ne yakisikliymis Yilmaz Guney. Nuri Bilge Ceylan'la icimizde umut cicekleri acti, gururlandik onunla. Ya ben size bir sey itiraf etmek istiyorum, Turkiye'ye geldigim zaman sizinle tanisip cay ve simit esliginde boyle muhabbetler yapmak istiyorum cocuklardan vaktiniz kalirsa. Sevgiyle kalin.

    YanıtlaSil