Gönül Dicle İpekçi Web Sayfaları

19 Haziran 2014 Perşembe

''İyi İnsanlar''



—Biliyor musun, Volodya, öyle sanıyorum ki, siz düşünen insanlar kendinizi daha büyük sorunların çözümüne adasaydınız şimdi üzerinde didinip durduğun şu ıvır zıvır şeyler kendiliğinden, ikincil çalışmalarla çözülüverirdi. Bir kenti tepeden görmek için balona binip havalansan ister istemez kırları, ağaçları, ırmakları da görürsün. Sitearin elde etmek için didinip çabaladığında ikincil bir ürün olarak gliserin geçer eline. Bana öyle geliyor ki, çağımızın düşüncesi aynı noktaya çakılıp kalmış, bir adım ilerlemiyor. Şimdiki düşünce tarzımız önyargılara dayanıyor, o yüzden uyuşuktur, korkaktır, tutucudur. Seninle ben yüksek dağlara tırmanmaktan nasıl korkuyorsak, düşünürlerimiz de geniş, dev adımlarla atılım yapmaktan çekiniyor.
Anton Çehov, Bütün Öyküler 3 s.223, ''İyi İnsanlar''

3 yorum:

  1. Nasil gunumuz insanina uygun bir saptama ve ne guzel zamanlama sizinki... Izninizle paylasacagim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler.. Paylaşımınız beni ancak onurlandırır.

      Sil
  2. Günümüzde düşünceler inanılmaz bir etkileşimle doğup ışık hızıyla her yere ulaşıyor. Adım atmaktan korkup geride kalanlar düşünürler değil, yeni dünyada kendisine yer bulamayacak olanlar.

    "Seninle ben yüksek dağlara tırmanmaktan nasıl korkuyorsak, düşünürlerimiz de geniş, dev adımlarla atılım yapmaktan çekiniyor."

    YanıtlaSil