Gönül Dicle İpekçi Web Sayfaları

9 Temmuz 2014 Çarşamba

Yaz Okulları


Her sene olduğu gibi bu yıl da  ikizlerimi yaz okuluna kaydettirdim. Yüzme, basketbol, futbol, tenis satranç, keman, gitar, piyano gibi dallardan oluşan yaz okulları arasında Beylikdüzünde ikamet ettiğimiz için Beylikdüzü Belediyesinin etkinliklerinden faydalanmayı tercih ettik. Dolayısıyla ikizlerimin her birini bir spor dalına  kayıt yaptırdık. Görke yi iki yıldan beri yüzmeye kaydettiriyorum. Çünkü  yüzmeyi çok seviyor ve bu konuda çok iddialı. Yani kışın da devam ettiğimiz  bir spor dalı.


Berkeyi de satranç kursuna yazdırmayı uygun gördüm. Çocuklarım ikiz olsa da iki ayrı karakteri temsil ediyorlar. Biri futbol, basketbol, yüzme gibi spor dallarına ilgi duyarken diğeri bu spor dallarına gayet ilgisiz kalıyor. Bende bu yıl bir değişiklik yapıp onu beyin sporuna yani satranç  kursuna yazdırdım. Tabi ki yazdırırken onlara kendi isteklerini soruyorum . Onlar adına kararı kendileri veriyorlar. Çünkü, geçen yıl Berkeyi, Görke gibi yüzme ye yazdırdığım halde gitmemekte direndi ve çok zorladığım için artık hiç gitmek istemiyor. Dolayısıyla Berke üzerinde bu tür isteklere ve zorlamalara  son verme zamanı gelmişti. Onun isteği olmadan asla bir spor dalına kayıt yaptırmam mümkün değil. Gerçi, geçen yıl kendisine sorduğum zaman bana söylediği ; ''Anne araba yarışçısı olmak istiyorum, onunla ilgili bir bölüm varsa oraya kaydet beni'' diyordu... Yani şimdiden araba kullanacak ve hatta mümkünse ralli yarışmalarına katılacak.  Ama bu yıl bir fark attık ve satranç kursuna yazdırmayı başardım. Hafta da iki gün ikişer saat kurslara katılıyorlar ve bundan gayet memnunlar. Ama bu yıl satranç bizi bayağı bir sardı desem inanın.

Berke kardeşine satranç öğretiyor.

Berke artık öğrendiklerini evde kardeşiyle pekiştiriyor  Ve kardeşine bir şey öğretmekten dolayı pek memnun.  Ben şahsen yaz okullarının faydalı olduğunu düşünüyorum. Sizler de benimle aynı fikirde misiniz ? Paylaşırsanız sevinirim...

Hepimize kolay gelsin... Sevgilerimle

Gönül Dicle İpekçi



2 yorum:

  1. Sevgili Gönül çocuklar için yaz okullarını yararlı buluyorum. Ben de on yaşındaki oğlumu bağlı bulunduğumuz belediyenin yüzme kursuna kayıt ettirdim. Yine belediyenin düzenlemiş olduğu drama kursuna da gönderiyorum. en azından çocuk farklı bir şeylerle uğraşmış ve keyifli zaman geçirmiş oluyor. yeni bir çevre ve arkadaşlara sahip olması oğlumun sosyalleşmesi açısından çok önemli. Ben yararlı buluyorum bu tür aktiviteleri. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Yaz okullarının yararını bende görüyorum ve çok yararlı buluyorum. Aslında bir kaç etkinliğe yazdırabilsek çok iyi olacak ama sonuçta sınırlı malesef. Dolayısıyla özel imkanlarımızı da kullanmamız gerekiyor bazen... Yorumunla renk kattığın için teşekkür ederim sevgili Nermin.. Selam ve sevgiler

    YanıtlaSil